יום שני, 18 באוגוסט 2008

ארגון הצדקה שלי – צעד קדימה

וואו – אני לא מאמינה ששבוע מהיום יראיינו אותי לעיתון ה"הראלד" – העיתון החשוב ביותר בסקוטלנד, ושלמחרת אני מתחילה בצעדה של 95 מייל עם אחיותיי וקבוצה של חברים קרובים על מנת לגייס כספים לתוכנית מחקר למען המאבק במחלת הסרטן באוניברסיטת גלזגו, תוכנית שנמצאת כרגע בשלבי התהוות. זה היה קיץ מדהים ומלא בהמון שירה והליכה! הכול למען גיוס כספים הנחוצים ביותר למאבק בסרטן השד.

היה לי הכבוד ועונג לשיר את "ילד קט" למען תוכנית "חלוצים לרפואה". אף על פי שמעולם לא שמעתי את השיר הזה לפני כן, קיבלתי המון תמיכה מגרג ומהחברים שהכירו לי אותו, ונדהמתי מהקטעים האינסטרומנטליים. זהו שיר חנוכה עליז המפאר את חג האורים. אני מקווה שהמבטא שלי בעברית לא נשמע סקוטי מדי (אני במקור מסקוטלנד!)

כל הרווחים מההורדות של השיר הזה יועברו לארגון הצדקה שלי "צעד קדימה", למימון מחקרו של ד"ר סטוט באוניברסיטת גלזגו למען מציאת קשר בין סרטן השד לבין המערכת החיסונית. לרוע המזל סרטן השד השפיע על חיי מגיל צעיר. מספק ומרפא אותי מאוד לתרום למען מציאת תרופה למחלה הנוראה הזאת.

זהו הסיפור שלי:

בגיל 15, בשנת 1986, נכנעה אימי לסרטן השד ומתה. זה היה אירוע מצער עבור שתי אחיותיי הבוגרות ועבורי. מאורע טראגי זה בחיינו הגדיל את מודעותנו לסרטן השד, ונעשינו זהירות ומתמידות בכך שעברנו בדיקות ניפוי למציאת סרטן השד באופן סדיר.

כעבור עשרים שנה, ביוני 2006, שישה שבועות לאחר שילדתי את ילדי השני, גם אני אובחנתי כחולה בסרטן השד. באותו הזמן שתי אחיותיי ואני גילינו כי אנו נושאות את המוטציה הגנטית BRCA 1. פירושו של דבר הוא שיש לנו סיכוי של 85 אחוזים לחלות בסרטן השד ושאנו בסיכון גבוה לחלות בסרטן השחלות. לאור הנתונים הללו, כולנו קיבלנו החלטה קשה ובחרנו לעבור ניתוח שאינו ניתוח חירום. בנוסף על כך, אני עברתי כימותרפיה והקרנות.

כעת, לאחר שנתיים, אנו כה אסירות תודה להיות בריאות ולהיות כאן למען ילדינו ומשפחותינו. בנוסף על כך, אנו מרגישות צורך לספר את סיפורנו על מנת להעביר את המידע החשוב שלמדנו וכן על מנת לחלוק את תקוותינו ואת האופטימיות שלנו לעתיד.

אף על פי שאנו חיות במקומות שונים בעולם, הקיץ הזה אחיותיי ואני איחדנו כוחות ולקחנו על עצמנו את האתגר ללכת בדרך ההרים המערבית בסקוטלנד. אנו עוברות אימונים קשים על מנת ללכת 95 מייל בשישה ימים לזיכרה של אימנו, לורנה קליינברג, וכן לעורר מודעות לגן ה-BRCA. אנו מקוות לגייס סכום ניכר של כסף עבור מחקר בנושא סרטן השד המנוהל בידי ד"ר סטוט והצוות שלו באוניברסיטת גלזגו אשר בסקוטלנד. תוצאותיו של מחקר זה יפורסמו ברחבי העולם למען המאבק בסרטן השד.

אנו מתכוננות לעזוב את גלזגו ביום שלישי ה-26 באוגוסט, 2008 ולהגיע לפורט וויליאם למרגלות ההר בן נוויס ביום ראשון ה-31 באוגוסט, 2008. אנא בקרו באתר שלנו: www.justgiving.com/astepahead על מנת לקרוא את הסיפור המלא שלנו וכן על מנת לקבל פרטים בנושא תרומה ברשת. האתר יקבל תרומות בינלאומיות.

אני נרגשת מאוד מן האתגר המתקרב במהירות ואדווח לכם לאחר שאשלים בהצלחה (כך אני מקווה) את דרך ההרים המערבית. בנוסף על כך, אני מתכוונת להוסיף עוד מידע בנושא ארגוני צדקה למען המאבק במחלת הסרטן להם תורמים האמנים האחרים בתוכנית המדהימה הזאת.

תשמרו על עצמכם,

קארן
160